ג'ון ברסטין מדבר מתאר את ארבעת הטרנדים שילוו אותנו בשנת 2022.
הנושא העיקרי אותו הוא מזכיר הוא שינוי.
בצד החיובי, אנו רואים עלייה ברמת החיים כאשר עבודה גמישה ומודלים תעסוקתיים חדשים הופכים למיינסטרים, והשכר בהחלט עולה. חברות מגלות שלשלם לאנשים יותר לא מפחית את הרווחים.
בצד השלילי, אנו חווים שיבושים במערכת הפוליטית שלנו, איומים על תחושת ההכלה והשייכות שלנו, בעיה הולכת וגוברת של חסרי בית ותחושה שאי השוויון בהכנסה עלול להיות גרוע מאי פעם (שלושה מיליארדרים טסו לחלל בשביל הכיף הזה השנה).
הוא מדבר על 4 טרנדים גדולים שילוו אותנו בשנת 2022:
ראשית, אנחנו הולכים לקראת שוק עבודה מאוד צפוף.
שוק המשרות הפתוחות בשנת 2022 יגדל בכמעט רבע. הולך להיות קשה מאוד לגייס ונצטרך למקד את מאמצי הגיוס שלנו בגיוס פנימי , פריסה מחדש של אנשים בתוך החברה, העלאת מיומנויות, הוא מכנה את זה "גיוס ממוקד באדם". העסקת אנשים על סמך כישורים והתאמה, לא רק ניסיון.
שוק העבודה ישתנה. המספר העצום של הזדמנויות ימשוך אנשים לשוק העבודה, ויעלה את שיעור האנשים העובדים. מה שאומר שיהיה לנו יותר מגוון גדול יותר של מועמדים. בגלל שאנשים מרגישים מאוד מועצמים יהיה יותר קשה לגייס.
שנית, אנחנו עדים למהפכת הטכנולוגיה הכי מדהימה שראינו אי פעם במחלקת משאבי אנוש. מערכות Talent Intelligence יעזרו לנו בהתאמה, חיזוי ובחירת אנשים. יש לנו כלים למציאות מדומה ומציאות רבודה, אווטארים, מיקרו-למידה ותעשייה שלמה של אימון מקוון מבוסס בינה מלאכותית.
עבור העובדים, יש לנו כעת כלים חדשים ומדהימים ללימוד גילוי וחווית למידה, פלטפורמות חווית עובדים לעיצוב מקום עבודה טוב יותר, כלים חדשים לביצוע סקרי עובדים וכל מיני כלים לניתוח ארגוני כדי לגלות היכן אנשים לא מרוצים (או לא פרודוקטיביים). שלא לדבר על מספר אינסופי של כלים לפיתוח הרווחה.
השינוי הגדול השלישי הוא שיחה חדשה על תרבות. תחושת הביטחון של אנשים נפגעה מאוד. מביא להרגשה שכל מה שאנחנו מבססים עליו את ההחלטות שלנו יכול להישמט פתאום מתחת לרגליים. זה כמו לחיות על חול נודד... משהו שרצית לקנות אתמול התייקר היום, ואולי לא תוכל לקנות אותו מחר. וזה יוצר תחושה של חוסר ודאות שמתווספת לכך שהמגיפה ממשיכה להכות בנו.
העובדים יחפשו ביטחון וחברה שהם יכולים לסמוך עליה. עובדים ירצו לעבוד בחברה שאכפת לה משינויי אקלים גלובליים, סוגיות סביבתיות וקיימות. הם יחפשו חברה שאכפת לה מהאנשים שלה. אז הנושאים של תרבות, אמון ומיתוג מעסיק הולכים להיות במרכז בשנת 2022.
הרביעי הוא התפקיד המשתנה של משאבי אנוש.
הדבר הרביעי בשנת 2022 הוא להסתכל בצורה רצינית ומפוכחת על תפקוד משאבי האנוש, הכישורים והיכולות של צוות משאבי האנוש, וחשיבות הפיתוח שלו. זה הזמן לחשוב על פונקציית משאבי האנוש כארגון שירותים מקצועי: יועצים, מנהלי מוצר, שירות וטכנולוגיה ביחד.
איך אתם נערכים לשנת 2022?
댓글