כשעובד חדש מצטרף לארגון, תהליך החפיפה יכול להיות ההבדל בין קליטה מוצלחת לבין תחושת בלבול ותסכול. אבל האם אי פעם חשבתם שסגנון התקשורת של העובד (ושל המדריך) יכול להשפיע על ההצלחה של התהליך? 🤔
👥 אנשים שונים קולטים מידע בצורה שונה!
יש כאלה שצריכים רשימות מסודרות ומצגות מפורטות, ליווי יד ביד, אחרים מעדיפים לקפוץ ישר למים וללמוד דרך עשייה, ויש גם את אלה שפורחים בלמידה דרך שיחות ושיתופי פעולה. אז למה שהחפיפה לא תהיה מותאמת לכל אחד באופן אישי?
לא פעם' בתפקידי כמנהלת מש"א ויועצת ארגונית אני מלווה תהליך חפיפה של עובדים ועובדות חדשות וכאשר אני רואה שהתהליך לא הולך חלק, אני עוצרת רגע ומנסה לשקף למנהל את המצב ע"י זיהוי והתאמה של אופי החפיפה לעובד החדש.

לפני לסיום קצת סטטיסטיקה:
🔹 הטיפוס המקדם - מהווה כ- 45% מהאוכלוסייה הישראלית
🔹 הטיפוס המניעתי/משימתי - מהווה כ-25% מהאוכלוסייה הישראלית
🔹 הטיפוס המנתח - מהווה כ-17% מהאוכלוסייה הישראלית
🔹 הטיפוס התומך - מהווה כ-13% מהאוכלוסייה הישראלית
זכרו ככל שנבין מהר מי עומד מולנו, החפיפה תהיה יותר חלקה ואפקטיבית ותהליך ההשתלבות יהפוך לחוויה חיובית ומוצלחת.
Comments